Воскресенье, 21 Июнь 2015

Передача PaPaYa №39

Новости

Новости партнеров

Кризис трехлетнего возраста: бороться или мириться...

Ваш малыш, еще вчера такой послушный и покладистый, вдруг начинает вести себя необычно.Подробнее (http://www.prostobaby.com.ua/zdorove/psihologiya/stati/krizis_trehletnego_vozrasta_borotsya_ili_miritsya)

Боремся с лактостазом: памятка кормящей маме...

Грудное вскармливание – чудесный период единения мамы и малыша. Но это замечательное время бывает омрачено различными проблемами с молочной железой,...

Дородовое воспитание: ждем и обучаем

Дородовое воспитание: ждем и обучаем...

Во время беременности будущего малыша можно не только любить, ждать, общаться с ним и всячески оберегать – его, как бы...

Главная Новости

Селяни чекали на дорогу 20 років

Опубликовано: 06.11.2018

видео Селяни чекали на дорогу 20 років

Мешканці Рунгурів розпочали будувати дорогу власними силами
Жінка веде корову на пасовище прокладеною нещодавно дорогою через залізничний переїзд у селі Нижня Яблунька Турківського району Львівщини. Оглядається, чи не їде поїзд. За 30 років на цій залізниці загинуло 48 людей

У селі Нижня Яблунька Турківського району Львівщини селяни впродовж 20 років зверталися до чиновників із вимогою збудувати дорогу до райцентру. Весь цей час яблуньківчани діставалися дому по залізничній колії. За 30 років під поїздом загинули 48 селян.



Лише торік розпочали будівництво автошляху. Знайти гроші на дорогу в Нижній Яблуньці наказав Кабміну президент Віктор Ющенко. Потрібно було 12 млн грн. Селяни у кінці села встановили 200-кілограмовий камінь. На ньому викарбують, що дорогу зробили завдяки президентові.

У селі живе 2630 людей. До райцентру тричі на день їздить електричка. Хто не встигав на вечірній рейс, був змушений йти пішки.


У Баглаях селяни перекрили дорогу

— В обхід через село Бориня до Турки 20 кілометрів, а залізницею — чотири. Мешканці села завжди ходили в район по колії, хто на роботу, хто просто за власною потребою. Звісно, що люди йшли коротшим шляхом, — каже сільський голова 39-річний Василь Хорт. — Скільки то вже смертей, каліцтв від поїздів було у нашому селі — й не перерахувати. Колись і похоронні процесії йшли колією. Усюди ж було болото. Все село до президента листи писало — просили дорогу зробити.

Другокласниця Мар’янка Питчак із молодшим братиком Василем у магазин йде по залізничних рейках. Трохи далі за ними чвалає їхній дядько Адам Питчак, 59 років.

— Нам кажуть у школі, шо не можна ходити по колії. Більше не буду, — запевняє дівчинка й біжить далі вже дорогою.

— Їхньому батькові поїзд дві ноги відрізав. Він уночі повертався з роботи з райцентру. А як дорогу зробили, то цьогоріч жодної травми. Всі живі-здорові. А то знаєте, як було. Молодь не хотіла йти в клуб болотом, то перлися залізницею. А назад верталися випивші, то й так травмувалися, — каже Адам.

За рік робітники Автодору прокопали 5700 м шляху від Нижньої Яблуньки до Турки. Постелили гравій. Підсипали дорогу вздовж села, збудували міст.

— Поки що роботи призупинили. Певно, треба, щоб гравій улігся — тоді й асфальтуватимуть. У ширину дорога матиме вісім метрів, — веде далі Василь Хорт. — Тепер нею і машини їздять, і люди ходять. Гроші виділяли частинами Автодору, я точно по сумах не знаю.

Мирослав НОВОСАД

rss